Äntligen har jag lust att virka igen!

Jag drog ju igång stickandet igår när jag stickade muffinsar. Detta smittade av sig på virkandet. Ingen blev gladare än jag när jag fick den lusten tillbaka. Fram med grejerna. Upp med korgarna från källaren och fram med alla garner och prylar. ”Oj, här händer det saker” sa mannen när han såg mitt kreativa kaos.

Härligt.

Först blev det en muffin med ljus. Jag är medveten om att det är väldigt konstigt med knallorange bakverk, men har man inget passande garn hemma och affärerna har stängt så tar man det man har. Bra nog.

Mönstret har jag köpt hos sweees.

Sen har det även blivit en liten robot.

Mönster till roboten hittar man hos Virkverket.

Nu jäklar ska här börjas virkas igen!

3 thoughts on “Äntligen har jag lust att virka igen!

  1. Vad roligt att du fått tillbaks virk-och sticklusten igen! Går själv lite på halvfart tyvärr, borde pyssla ihop mer med tanke på marknaden i höst…
    kramar

Kommentera

