Åh…

En helt fantastisk helg håller på att ta slut.

Vi har varit i supertrevliga staden Linköping och sett Bo Kaspers Orkester.

Jag har gillat BKO i tusen år känns det som. Jag har aldrig sett dem live tidigare och jag hade rätt höga förväntningar. Men de var ungefär tusen gånger bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Ett fantastiskt live-band och om det är någon som går omkring och tror att den har frikort på Bo så är det fel för det har JAG. Stjärnstopp. Jag har frikort på alla i bandet tror jag faktiskt när jag tänker efter.

De spelade de flesta av mina favoriter och jag fick faktiskt några nya fabbosar. En låt som jag inte minns att jag har hört förut föll jag pladask för. Nu kan jag inte minnas texten men jag ska komma på det. Det ska jag verkligen. Min favorit ”I samma bil” drog det som ett av många extranummer och den var bättre än bäst.

Sanslöst bra.

Roligt också med så splittrad publik. Äldre damer i päls. Tjusiga äldre herrar i kostym. Unga killar i hatt och pösiga manchesterbyxor. Det är roligt när äldre män i nystrukna skjortor och fina slipsar klappar händerna och busvisslar och stampar takten.

Fint.

Här kommer några bilder.

Hotellet är Scandic Linköping City, maten åts på O’Learys, cider dracks på Harrys. Jag vill verkligen säga att hotellet är supertrevligt och att personalen på Harrys var sanslöst trevliga. Vi har bott på hotellet mången gång förut och bland annat den här gången.

Lite bilder. Som sagt.

3 thoughts on “Åh…

  1. Åååå, bästa BKO! Det känns nästan som om jag var med på ett hörn när jag fick se bilderna 🙂

    På tiden att du såg dem Live, verkligen en upplevelse. Hoppas det blir fler tillfällen 🙂

    Kram!

Kommentera

