Att inte bjuda på middag

Igår hade vi som sagt var gäster. After work. Det var så bra. Jag vill verkligen slå ett slag för att bjuda hem folk utan att bjuda på middag. Att istället ställa fram lite chips och dip och sånt och sen göra något som man tycker är kul istället.

Jag valde att göra muffins. Det är ju min bästa hobby. Och ännu bättre är det att sen få bjuda någon på dem. Jag kan ju för sjutton gubbar inte äta upp alla själv. Det är bra med vänner som hjälper till.

En rolig sak igår var att jag och en kompis hade likadana glasögon. Ja, väldigt lika i alla fall. Vi ägnade kvällen åt att gå omkring med varandras på oss och låtsas blanda ihop dem. Det var väl sådär med tanke på att jag redan är rätt yr. Men kul var det ju i alla fall och då gills det.

Mina är framför hans…

Och den söta blomman på bordet hade så trevligt att den valde att slå ut.

Lämna en kommentar