Eilert

Man har frågat hur det får för Direktörn.

Jo tack. Det knallar och småspringer. Huvudet upp och fötterna ner.

Jag tittade till honom idag och då var han i fullt sjå med att förbereda inför ett besök av revisorn. Jag fick känslan av att vår käre direktör fipplat med ett och annat kvitto men vad vet jag och vem är jag att avgöra. När jag var hos honom höll han på att leta efter något kvitto från en representationskväll på stan. Jag säger inte att jag vet vad som hände, men det verkar som att det har något med after worken att göra.

Jag hörde honom mumla ”Nu är det nog fasen kört för mig…” några gånger men jag låtsades som att jag inte hörde. Jag vill inte vara någon som lägger sig i.

Men kul är i alla fall att han berättade att han träffat en tjej. Han har tydligen bjudit ut tjejen i lunchrestaurangen där han äter dagens vegetariska varje dag. Detta har fått honom att tänka på beach 2012 och lagt sig till med träning.

Så det går bra för Direktörn kan väl ändå säga.

Kärlek är viktigare än kvitton säger han. Ja, så kan det ju vara.

2 thoughts on “Eilert

  1. Hej! Jag är en tjej som heter Ally och jag gillar att virka. I somras satt jag och sökte efter virkbloggar och då hittade jag din. Men en fråga… Jag kollade på dina saker som du hade gjort och jag såg att inläggen var från 2009. Har du slutat med att virka nu eller något? För jag själv tycker att du är väldigt duktig. Om du vill så kan du gärna gå in på min blogg som heter virkisen.bloggo.nu ! Det skulle vara kul. Men om du fortfarande virkar så skulle det vara roligt om du lade upp bilder och så på de sakerna som du har gjort för jag och mina kompisar brukar gå in in och kolla vad du har virkat och så. Men det var bara det som jag undrade. Måste säga att jag äskar din blogg förresten!<3 tacksam för svar.

Kommentera

