Lördagsblues

I morse bestämde vi oss för att för första gången äta frukost i det som man om man ville vara märkvärdig skulle kunna kalla för våran ”lounge”. Det visade sig vara en bra grej. Med radion på, varsin liten dator och Melodikrysset blev vi sittande i vad jag tror blev flera timmar. Melodikrysset var enkelt idag och det är ju aldrig fel när man lyckas få ihop det.

Jag har insett att jag kan virka trots mina besvärliga kristaller. Det gäller bara att jag inte behöver följa något mönster så att jag får vrida på huvudet allt för mycket. Trots att sjukgymnasten sa att jag ska trötta ut kristallerna och vrida på huvudet så mycket som möjligt när det är som värst. Det är inte alltid jag har lust med det. (Fast jag gör det då och då förstås, det vore dumt att inte göra som hon säger!)

Många armband blir det och dessa har virkats till Let’s dance, Lyxfällan och lite andra program. 🙂 Virka medan jag kollar på TV is the shit.

Jag har redan alldeles för många så är du intresserad av ett så hör av dig så ska vi se vad vi kan göra åt saken. De hamnar nog i shopen en vacker dag.  De ligger i shopen för er som är intresserade. Jag kan inte ha alla dessa själv. 🙂

I övrigt så står det surdegsbak på schemat idag. Inget jag själv sysslar med men jag såg det på bänken.

Och så fick jag hjärtsnörp i morse när man min sa ”Det ligger en död mus under bordet, akta så du inte trampar på den”. Möss är det värsta jag vet. Men det visade sig att det inte var så farligt.

Det blir en lugn lördag fortsättningsvis. Vi har inget särskilt på schemat och det känns ljuvligt. Jag är i stort behov av att ha lite långtråkigt.

One thought on “Lördagsblues

Kommentera

