Turn off the dark

I New York passade vi på att gå på musikal.

Eftersom vi har lite olika musiksmak i det här huset fick vi fundera ett tag innan vi kunde enas om en musikal som vi båda ville se och som ingen av oss sett förut.

Vi kom fram till Spindelmannen.

Ett beslut vi inte ångrat i en enda sekund.

Det var typ det häftigaste jag har sett.

Och vi satt så nära scenen att det ibland var otäckt med alla monster och nät som kastades och alla slagsmål och sånt över huvudet. Men då menar jag otäckt på ett bra sätt. Ett kul sätt.

Otroligt bra skådespelare och häftig musik. Och otroliga effekter och stunts.

Vi hade turen att få träffa honom på Time Square också. Det verkade som att han var ute och shoppade eftersom han hade magväska.


Och eftersom vi satt så nära scenen fick vi massor av spindelväv på oss. Jag smugglade med mig lite hem. Var livrädd att fastna (!) i tullen med detta men det gick bra. Nu har jag lite jag kan använda någon gång om jag skulle behöva.


Reeve Carney var skitbra. En ny idol. Och det var Kristen Faith Oei som spelade Mary Jane den här kvällen. Även hon otroligt bra. Heja liksom.

2 thoughts on “Turn off the dark

  1. Vad bra med lite spindelnät, det kommer säkert till användning flera gånger;) Låter som ni haft en underbar semester i New York, får nog sätta upp New York på listan med önskeresmål!

Kommentera

