Jag kan själv

Som den cupcakes-knarkare jag är så befann jag ju mig i rena rama ruset från morgon till kväll i New York. Det ena stället avlöser det andra och jag ville bara lägg mig ner och svimma var och varannan meter.

Men. Och här finns ett men. Jag tycker inte att amerikanska bakverk är så goda. De smakar mest… ja, ingenting. Nu vill jag ju inte säga att det är så med alla bakverk från den sidan av världen, för jag har inte smakat alla… Men de jag har smakat har gjort mig besviken.

Vi köpte en jättemuffin som hette ”Devils food” och den såg ju ut som en dröm. Minst sagt. Stället jag köpte den på heter Crumbs Bake Shop och var en dröm i sig.

Men den smakade mest ingenting.

Men själva ställena imponerar väldiga. Detta är Eleni’s i Chelsea Market. Inte stället där vi köpte muffinsen ovan.

(Det är inte min man på bilden)

Men jag vill ändå säga att mina hembakade som jag gjorde igår är godast. Vanliga hederliga vaniljmuffins med blåbär i. Som en dröm.

Men jag gjorde dem i amerikansk storlek. För själva storleken är det inget fel på i amerikat. Moahaha.

Ett ställe som jag ville lägga mig ner på marken och sparka och skrika när jag såg var Amy’s bread. Det doftade Leila lång väg kan man säga. Jag handlade tyvärr inget där för de gånger jag tänkte göra det var det kö lång väg ut på gatan. Man fattar det liksom.

3 thoughts on “Jag kan själv

Kommentera

