Måndag

Måndag och vardag igen. Den första vardagen på länge. Den följs av en vanlig tisdag och sen en ovanlig halv onsdag för att sen avlösas av fyra lediga dagar. Det kallas mjukstart tror jag på ren svenska.

Jag känner mig utvilad och lite annorlunda. Lugn, lite ny och många erfarenheter rikare. Och bestämd.

Solen skiner.

Det enda molnet på min himmel just nu är att kristallsjukan kom tillbaka i natt. Men ikväll ska jag göra övningarna som sjukgymnasten visade mig och så tänker jag se till att detta går över. Snabbt som blixten.

Och så är jag lite orolig för att de blanka Vagabond-pumpsen inte finns i min jobbstad. Men då får jag beställa på nätet istället. Värre än så blir det inte.

Najs måndag på er.

One thought on “Måndag

Kommentera

