Grillfest

Idag har vi varit på grillparty. Ett oerhört smidigt party där alla tog med sin egen mat och sen tog jag med något till kaffet. Hur bra som helst. Man äter precis vad man vill och har man tur (vilket man alltid har i såna här situationer tycker jag) får man smaka av andra. Och dela med sig. Kan inte bli bättre.

Jag hade supertur och fick smaka såser av de vi var hos. Jag älskar att prova nya grejer (som ni vet). Den vanliga rosa tuben vinner, men jag ser fram emot att äta den vita tuben ihop med fisk någon gång. Och den baconkryddade såsen fick vi dessutom med oss hem.

Vi hade med oss en present till familjen vi var hos. En liten present från NY.

Den var inte ämnad för någon särskild familjemedlem men någon blev väldigt glad i alla fall.

Jag hade tänkt att göra något väldigt avancerat att ta med mig till kaffet. Men telefonen ringde på förmiddagen idag och jag fick ett samtal som var så trevligt att det tog över en timme. Så det blev lite bråttom. Men jag hittade på något som inte tog mig mer än tio minuter att fixa. Jag slängde ihop en smulpaj som jag tog med mig ogräddad. De som vi var hos har nämligen ugn så det gick bra att göra färdigt den där.

Smulpaj. Underskattat.

Tack snälla ni som vi var hos för idag. Supernajs.

2 thoughts on “Grillfest

  1. Var ni på finsk grillfest, eller står det så där på alla dressingtuber…? (måste kolla på vår)

    Ojoj vilka fina skor. Såklart hon var glad, den där lilla 🙂

Kommentera

