Vitt vs Färg

Jag surfar en del.

Det kan man säga.

Jag typ knarkar inredningsbloggar. Och mest av allt knarkar jag inredningsbloggar som visar vita hem, loppishem (hem fyllda med loppisgrejer alltså) och hem som är annorlunda än mitt.

Jag beundrar de där vita hemmen. Det ser så rent ut. Så vilsamt och så beundransvärt fint.

Men jag skulle inte kunna ha det så hos mig.

Tror jag.

Jag älskar färg. Och tänker att jag skulle kunna måla alla tak, väggar och golv vita och sen pynta med färgade saker.

Men inte det heller.

Jag älskar ju mönstrade tapeter med stora blommor och färg.

En vit hemma-tunika som fick röd sås på sig igår men klarade sig i tvätten ändå.

Vita ljus som rinner något katastrofalt men som jag ändå vill elda upp. Vi har lådvis.

Världens bästa nagellack. Sitter som berget. I evigheter. Köpta i NY för typ 2 dollar (1,95?) per styck.
(En dollar kostade 6,70 när vi var där.) Slår alla dyra nagellack jag provat. Med hästlängder.

2 thoughts on “Vitt vs Färg

  1. Jag är precis likadan! Surfar runtoch kollar på fina vita hem. Men det är inget för mig… Men jag har tagit ett steg på vägen i alla fall och målat vardagsrummet vitt och svart. Och jag gillar det! Men resten av rummen får ha kvar sina mönstrade tapeter i olika färger. Nån måtta får det vara! 🙂

  2. Jobbiga människa – sluta fresta med alla fina saker man kan göra och köpa i NY! (skojar bara, jag är glad för din skull) 😉

    Fina färger på nagellacken. Och apropå färg så skulle jag heller aldrig kunna leva i ett vitt hem, jag behöver massor med färg runt omkring mig. Men de vita fina hemmen är väldigt fina att titta på, tycker jag också.

Kommentera

