Rassel

Det här är ett meddelande från framtiden. Fast tvärt om. Ett tidsinställt inlägg.

När du läser detta är jag på mitt livs första namnkalas. Det ska bli spännande.

Jag har varit på några dop. Om man räknar med mitt eget blir det hela två stycken.

Otroligt. Jag har varit på ett enda dop förutom mitt eget.

Snålt.

Men nu kan jag lägga till ”Har varit på namnkalas” i mitt CV.

Eftersom jag nu tänker visa några av presenterna väljer jag ju att låta detta publiceras när hippan redan är igång.

Jag hafver virkat.

Man önskade sig leksaker till det lilla livet. Eftersom vi redan köpt en sak och inte skulle köpa mer tänkte jag att virka gills ju inte. Virkade saker blir då bara bonus. Och bonuspresenter räknas inte som riktiga presenter och dessa kan man strössla med hur mycket som helst. Ty så är reglerna. Det vet man ju.

Så. Två skallror. I dessa grejer finns små pinglor som pinglar hemtrevligt när man skakar på grejerna.

Skallran med fågeln har jag köpt mönster till. Det kan man hitta här. Glassen har jag på sätt och vis också köpt mönster till, här, men jag kunde inte använda det. Jag köpte nämligen små kattleksaker (bollar med pinglor i) som jag stoppade i leksakerna och glassarna enligt mönstret blev för små. Så glassen hittade jag på själv med lite hjälp av mönstret.

Häpp!

6 thoughts on “Rassel

  1. Lägg ägg.
    Glass som är skallra. Det är nästan för bra.
    Kan man ha en som vuxen, när man vill nåt på mötet…. vill ha tyst vid matbordet….. vill kliva av bussen ??

  2. Hej skulle så gärna vilja ha mönstret på virkade skallra med fågel men kan inte hitta det. Har du något tips på hur ja kan hitta ett? Mvh madde

Kommentera

