Förberedelse

Ikväll springar jag omkring och fixar och donar. Plockar undan, lägger fram, sköljer upp, marinerar, strukturerar. Allt detta för att jag i morgon, när jag jobbar halvdag, ska kunna åka hem och vräka mig i en fåtölj med något svalkande och lägga upp fötterna på bordet och tänka ”Jösses, om två timmar kanske jag rör lite på mig”.

Det är bara lite lite lite plock kvar och en uppsköljd linneskjorta som ska pryda mig på grillfesten i morgon kväll som ska hängas upp. Sen är det Alcatraz på TV och fötterna upp.

Det finns en vinst i att göra allt tråkigt på en gång. För att sen kunna sitta och glo.

En underskattad syssla.

Glo rakt fram är en höjdaraktivitet.

Igår virkade jag ett armband som jag idag har skickat på posten till någon som jag tycker kan få det.

 

3 thoughts on “Förberedelse

  1. Håller med moamajken *ler*. Ibland måste man bara få vara inte sant? Bara köra ett race och sen få sitta still. Härligt!
    Jag har bytt domän by the way. Det var dags att skrota den gamla (meraviglia). Är så sugen att göra en hemsida igen, som förr i tiden! Visst kan man sakna det ibland?

  2. Åh så fint armband! Är det svårt att virka in de däringa pärlorna?? Jag kanske kan göra ett på vår syjunta på onsdag tänkte jag! Ja. Det ska jag nog!

Kommentera

