Burkigt

Inspirerad av en massa bloggar tog jag äntligen tag i ett burkprojekt som jag varit sugen på hur länge som helst. Det enda som behövs är en burk (va?), lim, sprayfärg och en kul pryl. I mitt fall en föredetta honungsburk, en dino av plast och en sprayburk vi hade sen förr.

Jag vet ännu inte vad jag ska ha burken till. Eller just nu har jag den till bara stå och vara snygg. För jag tycker att den blev snygg. Vita runda hårda godisar tänker jag skulle passa bra sen när den har tröttnat på att vara tom.

Jag är nöjd med den här burken men liiite missnöjd med en annan.

Så går det om man inte väntar på att limmet ska torka innan man spraymålar och hänger på tork.

Men vad gör det? Jag bara undrar.

5 thoughts on “Burkigt

  1. Det gör ju inget så klart. Vem vill vara perfekt? 🙂 Tycker hon är ganska söt där hon ligger och vilar på locket…

    Förresten, en fråga: Fick då spraya många lager med den gröna färgen? Jag har nämligen testat med rosa sprayfärg men blev tokig för det täckte liksom aldrig. Då övergick jag till silver (eftersom jag är lite lat).

  2. Men oj vilken rolig idé!
    Tänk vad kul att göra fina burkar o ge bort!

    Tänk att ta fram jorgubb/rabarbermarmelad till nybakade scones i en burk man blir helt glad av 🙂

Kommentera

