Har du någon hobby eller?

Jag har medvetet dragit ner på tempot en tid. Det har bland annat haft med yrseln att göra. Jag har varit tvungen. Det började med kristallsjukeyrsel och utvecklades till att jag inte vågade gå och lägga mig i rädsla för att bli sådär skitäckligt yr. Och är man vaken för mycket blir man lätt yr av det också. Sen är man var jag inne i en ond cirkel och visste till slut varken vad som var upp eller ner eller höger eller vänster. Jag visste inte ens åt vilket håll rakt fram var.

Jag fick hitta lagom syrfart och försöka räta upp skeppet igen. Nu tror jag att jag är på banan igen. Något sånär.

Och nu poppar det lite frågor upp ur skallen. Som en gryta på spisen med popcorn i.

Plopp… plopp… plopp-plopp.

Bland annat har jag funderat lite på detta med hobbys och intressen. Kommit på att jag har tappat bort mina. Vad har jag för intressen egentligen? Vad tycker jag är kul?

Jag vet att jag gillar att umgås och träffas. Men vad vill jag göra när det bara är jag? Vad gör jag med min tid?

Jag gillar ju virknig, stickning, fotografering och sånt. Och det gör jag ju mest hela tiden. Men det känns ändå inte som att det är mina huvudämnen.

Söt blomma i kruka på trappan. Vet inte alls vad den heter men söta är de.

Jag satt och letade efter en grej här i bloggen igår. Då kom jag på att jag har glömt bort hur roligt jag tycker att det är att skriva. Det är ju hur kul som helst. Jag kom på det när jag läste vad jag själv skrivit. Jag tänkte att här hade jag roligt. När jag skrev detta hade jag tänkt till. Och lite sånt. Och jag tänker att jag borde ta nästa steg. Vart det nu går.

Jag tänker även att jag borde använda mig av alla kontakter som Internet har gett mig. Att jag borde komma på något smart och uträtta något stort. Men hjälp av alla härliga själar som jag känner lite här och där. Ni som läser. Du som hälsar på. Hon som svängde förbi förra veckan.

En nät-träff? En ”nu gör vi något kul-träff”. Jag känner ju folk från norr till söder. Hej allihop! Ska vi göra något kul?

En apa som inte liknar mig.
Han ser ju… lite… bajsnödig ut?

Eller så går jag tillbaka till plan A och öppnar ett café. Men jag behöver hjälp med småkakorna.

Matbrödet klarar jag i alla fall själv.

Alltid något.

6 thoughts on “Har du någon hobby eller?

  1. Jag kommer på dejten. Eller caféet. Har ni cappuchino ? Bra. Ha en farmor på deltid som söter mördegen.

    Pysslingkrage kanske den heter.

  2. Men du! Det är klart du ska skriva. Det gör du ju så bra. Det är inte bara kul för dig utan även för oss som får läsa. Skriv för allt i världen. Skriv!

Kommentera

