Min sorts humor

Jag gillar rapp och oväntad överraskande humor. Vardagshumor.  Jag tycker sällan att man måste skruva till vardagen för att den ska bli rolig. Den är rätt kul som den är. Till och med absurd ibland. Öppnar man bara ögon och öron så kan man få sig ett gapskratt mest hela tiden. Utan att för den sakens skull skratta elakt. För den typen av humor ger jag inte fem öre för.

Igår hade jag ett kul samtal med en kollega som jag kommer att skratta åt länge. Denne kollega finner sig jädrigt snabbt i situationer och är rapp och sjukt rolig. Alltid.

Kollegan: – Susanne, vad heter din mamma?
Jag: – Hon heter XXXX.
Kollegan: Va? Mammor i din mammas ålder brukar heta typ Margareta och sånt.
Jag: – Det gör hon också. I andranamn.
Kollegan: – *pust* Jag tänkte väl!!!

Otroligt roligt.

Kommentera

