Det närmar sig

Det kan vara så att detta är den bästa tiden på året. Dagarna strax före semestern.

Jag vill inte säga att jag befinner mig strax före semester nu, men det närmar sig. Med stormsteg. En dag kvar den här veckan (en halv dag egentligen) och fem hela dagar nästa vecka. Sen är det semme. Och det ska bli ljuvligt.

Vi har planerat in en del kul och härligt, men har också mycket tid över för spontana grejer. Det gillar vi.

Jag tänker cykel. Cykelutflykt. Cykelpicknick. Cykelkvällar och cykelmorgnar. Jag tänker att det ska cyklas en del. Jag tycker om min cykel. Jag känner mig lite som en kung på den. Hög och fin.

Men innan (cykel)semestern ska jag fira midsommar. Och det ska bli så sablans kul och bra. En extra dag ledigt. Och så lite sill på det. Det kan inte bli bättre.

Idag överlämnade jag filmerna till min kollega. I varje ask ligger en liten motivering. Vi har bestämt oss för att slå in filmerna en och en och när man ska se en film väljer man ett paket och ser det som är. Man väljer inte. Man bara tar. Och blir överraskad.

Jag tror inte att han har sett någon av mina filmer. Och jag tror inte att det kommer att bli hans nya favoriter heller. He he. Men vad gör det. Det handlar ju om att han ska få se mina favoriter. Vi får se vad jag tycker om hans.

6 thoughts on “Det närmar sig

  1. Jaa, verkligen – vilken rolig grej! Och vilka fina paket! ÄLSKAR dina papper – so 70’s 🙂
    Ha en härlig midsommar!
    Kram!

Kommentera

