Skynda dig att anmäla dig innan det är för sent

Igår tittade jag på kläder ihop med en kompis. Jag såg en klänning som var i papegojfärg. Ungefär. Röd och grön och gul och blå och alla möjliga färger. Som ett fyrverkeri. Det var en lång klänning och det var det mest mönstrade jag sett. Den var otroligt fin.

Men töntiga som vi båda var så köpte vi den inte. Vi ansåg oss inte passa i den typen av färgade kläder sa vi.

Jag sa ”I mitt nästa liv ska jag bli svart, då ska jag bara ha såna här kläder, hela tiden.”

Jag brukar säga så. Att jag ska bli svart i nästa liv. Och snygg. Och bo i Harlem och bära matkassar och sjunga gospel. Och vila mig på trappan till porten till huset där jag bor.

Min kompis stannade upp och tittade på mig och sa allvarligt ”Va? Ska du!? Gud vad härligt, det skulle jag också vilja!”.

Som om hon var avis på riktigt.

Med all rätt liksom.

För jag ska bli så i mitt nästa liv.

Hur ska du bli nästa gång? Har du tänkt på det?

3 thoughts on “Skynda dig att anmäla dig innan det är för sent

  1. Oj. Vilken fråga. I mitt nästa liv ska jag våga mer. Så klart. Och vara lite mer kulturtant. Fast jag tänker att jag har lite tid på mig. Att bli kulturtant alltså. Så det kanske redan blir i det här livet.

Kommentera

