De första dagarna

Som jag skrev i morse så har de första dagarna på semestern firats i Kosta. Deras Kosta Art Hotell är ett av mina faboritställen. Vi åkte dit i lördags och kom hem idag. Najs.

Vi bodde på ett rum med design av Åsa Jungnelius som sagt. Hon tillhör inte mina faboriter bland glaskonstnärerna, men det var ett kul rum att bo i. Flärdfullt och rätt häftigt. Och det är ju svårt att inte falla för det gigantiska sminket.

Och glasbaren på hotellet är ett faboritställe även det. Även om det är mysigast på vintern när det är mörkt ute så var det väldigt mysigt att sitta där även på sommaren. Förstås. I den miljön kunde jag faktiskt också slå på stort och bli lite fotbollsintressarad när det var storbilds-TV och final. 🙂

Vi var på detta hotellet i januari 2011 också. Det var lika trevligt då. Kanske tycker jag att vintern är snäppet vackrare än sommaren när man bor just där, men fint är det alltid.

Och! Detta är ett hotell som kan svida lite när man ska betala. Tycker jag. Men vi är Medmera-medlemmar och betalade 2.098:- för två nätter på detta hotellet (Hotellpremie+)istället för ca 2.500 för en natt. Det kallar jag rabatt. Och helt perfekt. Helt otroligt att man med ett litet plastkort kan få betala mindre för två nätter än vad man annars betalar för en. Sånt gillar man.

2 thoughts on “De första dagarna

  1. Jag blir så glad när jag läser hos dig. Känns som om jag får lite semme gratis o som om jag liksom också får resa lite sådär på köpet 🙂

    Jag vill så gärna tillbaka t Kosta o ska hålla ögonen öppna på hotellpremien.

    Kram!

Kommentera

