Första dagen

Semestern är egentligen bara några timmar gammal. Men vi har redan varit med om mycket. Jag sitter här inne och har lagt upp benen på sängkanten och placerat min rumpa i en smart liten lila snygg fåtölj. På TV pratas det djupt om gud och om jag inte varit så lat skulle jag ha bytt kanal till något mer festligt.

Korridoren som vi bor i har design av Åsa Jungnelius. I badrummet står ett gigantiskt glasnagellack som jag vill ta med mig hem. Reglerna säger att jag får ta med mig det om jag vill, men att jag då måste pynta upp 19.000 stålars. Det är mer än min nagellacksbudget rymmer.

Igår tittade vi på fotboll i en bar av glas och firade att jag levt ytterligare ett år och att jag nu inte längre är 27 utan snarare… ja, 32. Jag tror att det är så det är. Jag har tappat räkningen kan man säga.

Vi ska snart tacka för oss och packa ihop oss. Men jag ska bara sitta här en stund till med solen i nacken och öppet fönster.

Semester is the shit. Sanna mina ord.

3 thoughts on “Första dagen

Kommentera

