Inte alltid som man tänkt sig

Mina pyssel blir inte alltid som jag tänkt sig. Ganska ofta händer det att det visar sig att jag inte tänkt hela vägen. Det är lite mitt signum. Att inte hissen alltid går ända upp. Jag vill inte påstå att jag är korkad, men mitt i min iver glömmer jag ibland en del saker.

Som att om man gör ett flaggspel till en tårta så ska nog pinnarna vara lite längre än tandpetare. Sånt glömmer jag. Där stannade hissen på mitten. Det var synd.

Men det räddades upp av en räddare i nöden som tyckte att det istället kunde hänga lite flaggor mellan tårtan och skålen med överbliven frosting.

Ja, så kan man också göra.

Nästa gång hänger jag flaggorna på grillpinnar istället för tandpetare. Nu har jag lärt mig något nytt.

I morse på morgonpromenaden gjorde jag något som jag ofta drömmer om att kunna göra. När promenaden nästan var slut sa jag ”Kom, vi tar den här extrasvängen”. Och så gick vi åt helt andra hållet och dubblade promenadtiden. Sånt drömmer jag ofta om att kunna göra. Men det blir så sällan av. Det är nästan alltid något annat som ska göras och hinnas med. Men idag fanns det tid. Och det gjorde så himla gott.

Den bästa morgonen på väldigt länge.

Nu ska vi packa ihop oss och dra till några vänner och deras torp. Man vill lägga sig ner och skrika av avundsjuka när man är där. Men man skärper sig eftersom de som bor där är så bra. Och för att man är välkommen att komma dit och bo.

 

 

4 thoughts on “Inte alltid som man tänkt sig

  1. Men vilken vacker tårta! Jag storknar ju. Fiffigt med flaggor på tråd istället, det blir ju lite extra kalasigt med flaggor. Tycker i alla fall jag.

  2. Det blev ju fint att göra så med flaggorna också tycker jag!
    Det händer mig också att det visar sig att jag inte har tänkt igenom mitt pyssel hela vägen och jag får göra om/tänka om på vägen för att hitta en lösning. Men men, det är nog en del av processen, gör man samma sak fler gånger gör man inte om misstaget!

  3. ”Det är bättre att göra ett flaggspel med för korta pinnar än ett pinnspel med för korta flaggor” som det traditionella ordspråket säger.

  4. Det spelar ingen roll att det inte blir som du tänkt. Det blir ju så bra att man smäller av för mindre. Så fina flaggor o flaggspel!

Kommentera

