Övning ger färdighet

Jag övar mig på nya saker. Jag tror att det är både bra och utvecklande.

Nu på morgonen har jag övat mig på att gå. I skogen. Med sommarpratare i öronen. Jag tyckte efter ett tag att det kändes både väldigt enkelt och även oerhört bekant och så kom jag på att jag har gjort det förut. Då övade jag på att gå väldigt fort och långt. Det har jag också gjort förut, men inte så himla ofta och därför blev det jobbigt. Inte så svårt, men jobbigt. Och det kändes bra. Det kändes som något som jag ska öva mer på. Redan i morgon.

Vi har övat oss på att bo i torp nu i veckan. Och på att ha hund. Det visade sig att vi båda hade en enorm talang för detta. Vi var oerhört framgångsrika på att ligga i hängmatta och prata strunt, dricka drinkar i litet vackert möblemang, steka mat i någon form av grillwok, plocka smultron till efterrätt samt sova i vackra sängar med handvirkade överkast. Och så har vi promenerat med hundar som förstod vad vi sa och hjälpte oss att hitta smultronen men åt upp dem innan vi hann plocka dem. (Där behöver vi öva. ”Lilla hunden, kan du bara viiisa var de finns, utan att äta upp dem….”).

Ja, man kan vara duktig på många saker som man inte har någon aning om. Det är väl det som kallas dolda talanger.

Har du någon tror du? Eller jag menar, vilka tror du att dina är?

2 thoughts on “Övning ger färdighet

  1. Jag är bra på att sitta i svalkande skugga en sommardag o läsa böcker. Kanske en av mina bästa talanger. Äta glass är jag också fantastiskt bra på.
    Sedan säger jag alltid ”prosit” när någon i min närhet nyser. Men jag vet inte om det är en talang direkt. Men jag är liksom bra på det och kan inte låta bli.

  2. Ååå, vilket fint rum! Veranda? Med pärlspont och pelargoner och fina färger! Och ljuskronan är både fin och cool!
    Lyckliga er!
    Ha det bäst i sommargrönskan!/Sommarfröken

Kommentera

