Semesterdagar

När den här semestern började lovade jag mig själv dyrt och heligt att ge mig själv den bästa semestern någonsin. Det lät så bra och kändes så rätt.

Det låter fortfarande bra. Men allt man lovar är inte alltid lätt att hålla. Det händer saker på vägen. Man blir vilseledd och lite bortrövad. Men då gäller det att hitta rätt spår igen.

Jag tog tag i en massa saker igår och bland annat innebar det en hel hög med grejer som skulle postas. Jag fyllde väl en brevlåda idag ungefär och la även saker i min egen brevlåda för hemlig avhämtning. Idag känns allt lite lättare. Dåliga samveten försvann i samband med posten och en storstädning på kvällen idag har gjort hemmet fint och rent och trevligt igen.

Jag tror att man måste ta några avstickare ibland från allt vad man gör. Men sen måste man hitta rätt kurs igen.

Vi har varit på trevlig kurs idag. Mot Ulricehamn. Och Gällstad. Det är en liten tradition. Jag vill alltid besöka Serholts Outlet och sen brukar vi dra vidare för picknick i Timmele. Men idag var inte temperaturen med oss så det blev thai-buffé i Ulricehamn istället. Gott.

Och så var vi ju och tittade på Änglagårds-kyrkan också. Bara för att den här så fin. Det har vi ju varit så många gånger förut och den är lika fin ännu.

När vi stod där och tittade på kyrkan så sa jag att det är ju väldigt vad alla träd och buskar har växt till sig. Snart ser man nog inte kyrkan nerifrån längre.

Men ack så fel jag hade. Kolla på bilden från 2003 här och jämför med bilden jag tog idag. Man har rensat. Det har inte blivit mer växtlighet. Tvärt om. Så fel jag hade. 🙂

Tidigare i veckan var vi en sväng i Helsingborg och Helsingör. Det är alltid najs. Vi gick lite på de söta gatorna i Helsingör…

Vi bodde på Hotell Marina Plaza i Helsingborg. Ett fint och trevligt hotell på alla sätt och vis. Men tyvärr… jag vet inte… jag tycker att vi har haft otur med olika grejer när vi bott där… saker som varit trasiga, saker som inte varit som de ska… Den här gången ett strykjärn som läckte vatten och blötte ner alla våra kläder i garderoben. Rejält. Men personalen ryckte bara på axlarna och sa ”Jaha….”. Och andra saker har hänt andra gånger och ingen bryr sig. Sånt gillar jag inte. MEN, det är ett väldigt fint hotell… Vårt rum var fint och jag försöker alltid sno inspiration från hotellrum. Det är små och välplanerade och ofta väldigt smarta och fina.

Och de har en superhärlig hiss med fin utsikt över loungen. Och de grå fåtöljerna till vänster längst ner på bilden vill jag ha hemma hos mig.

Nu ska jag kolla på Tina när hon lagar mat i TV. Det blir najs.

Vad ska du göra nu?

One thought on “Semesterdagar

  1. Marina plaza kommer jag ALDRIG att bo på igen. Inte efter vårt besök där. Usch, känns fortfarande som pengar jag hellre hade skänkt till välgörenhet eller bannemig kastat i havet, blä! Det spelar ingen roll att rummet var fint.

    Gällstad vill jag också till i sommar. Och egentligen till glasriket. Men allt har sin tid som Emils pappa sa.

    Kramar!

Kommentera

