Att göra ingenting

Jag är värdelös på att göra ingenting. Jag vet inte vad man gör när man gör ingenting. Jag blir rastlös, lite deppig och fruktansvärt uttråkad av att göra ingenting. Det är hemskt. I tanken är en dag utan förpliktelser en dröm. I verkligheten är den en mardröm. Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag tänker att jag nu när jag är ledig ska passa på att göra sånt som jag inte hinner när jag jobbar. Sånt som jag tänker att jag vill göra när jag kommer hem. Sånt jag drömmer om på jobbet. Oftast handlar det om utflykter. Det kan också handla om pyssel. Eller roliga maträtter jag vill prova. Restauranger jag vill besöka.

Men man kan inte alltid konsumera. Ibland måste man vara hemma och spara både på sig själv, energin och plånboken.

Men virka kan jag alltid göra.

Det är tur det.

Två nya terapiarmband finns i shopen.

Vad gör du när du gör ingenting och tycker du att det är kul eller bedrövligt?

2 thoughts on “Att göra ingenting

  1. Bedrövligt. Svårt. Jag håller med dig till fullo.
    I tanken: mysigt och avslappnande. I verkligheten: Frustrerande och stressande.

  2. ATt göra ingenting är mest det enda jag drömmer om just nu. Läsa bok eller tidning, dricka kaffe på altanen, pyssla, sova middag på soffan, slösurfa, ta en dusch. Allt det här vill jag göra ensam. Utan att någon blir ledsen, avbryter, eller ”stör”. Bara jag.

    Funderar tom på att ta en heldag på stadens spa. En utan behandlingar där jag bara ligger i en bassäng, på en matta eller i en gungfåtölj. Bara tystnad och jag.

Kommentera

