Periodare

Ni vet, jag har verkligen inga gröna fingrar. Men så fick jag ju ett olivträd som jag nu vårdar ömt och har märkt att det funkar. Trädet lever. Jag tycker till och med att det har fått ljusgröna skott. Och jag har även bokat in ett vinterboende i ett uterum över vintern. Så ingen kan säga att jag inte bryr mig.

Men ialla fall så kände jag mig lite stolt när uteträdet verkade trivas i mina ägor så jag fick hyrbis och köpte ett litet som jag nu har inne. Jag tror att det som är ute mår bättre, men jag gör vad jag kan* för att vårda inneträdet också.

Jag har även begåvats med ett litet inomhusväxthus som jag pyntat på bästa sätt. Där har blommorna överlevt i flera veckor under mina vingar. Rekord. Ni kan enbart få se huset uppifrån för just nu har jag ingen annan bild. Jag vet att blomman högst upp till höger ser lite övervattnad ut. Det beror på att det är just det den är. Men så har jag haft den blomman sen april också.

Ja, man har inte roligare än man gör sig. Och övning ger väl som bekant färdighet va? Eller hur är det?

* Det vill säga jag ger det vatten då och då. Jag får nog öka min vårdnad och omtanke lite. Näring kanske? Eller?

2 thoughts on “Periodare

  1. Heja!

    Näring ger jag aldrig, växterna trivs ändå. Vatten o lagom ljus för rätt växt räcker gott 🙂

Kommentera

