Faboriter

En av mina stora idoler är KonstgreppsKarin. Hon är så smart som har utlyst en tävling i skapande. Den måste ju jag vara med i. Förstås.

Men jag är så ambilvalent att jag inte kan bestämma vilket bidrag jag ska lämna in. Så jag gör såhär:

Här Karin har du mina skapade fabbosar:

Syrran och jag broderade mammas och pappas bröllopsfoto en gång när de hade jämn bröllopsdag. Detta var ett evighetsprojekt som till slut blev färdigt och som jag nu räknar till det finaste jag gjort. Min syster har mycket ära i detta också. Lika mycket som jag faktiskt.

En annan stolthet är min krubba. Jesus och gänget. Enormt tidskrävande och otroligt fint. Om man frågar mig.

Min pappersmobil. Den ligger i källaren nu och bilderna är gamla. Men mobilen är fin. Tog lång tid att göra och jag rekomenderar inte att ha en sån här i taket samtidigt som man skapar korsdrag.

Min toaskylt. Trots denna skylt frågar folk som kommer hem till oss var toan ligger. Det är lika sanslöst kul varje gång. 🙂

En portion sushi som jag gav bort till någon som tycker att sushi is the shit. Bra smak förövrigt.

En liten guldhamster som min svåger fick…

Alla ringar jag gjorde ett tag. Både i ståltråd…

… och av garn.

Ett bord vi köpte på loppis och sen målade grönt och vitt. Jag älskar det här bordet och är pinsamt mallig över hur fint det är.

Och så sist men inte minst. Mitt billigaste supertips. En tårta av is. Passar bäst att göra när det är minusgrader ute, men på sommaren går det också bra. Man får dock njuta väldigt intensivt av sin skapelse om det är varmt ute. Eller inne.

Och så en liten bonus. Höstträdet jag gjorde på lekis. Kom ihåg var du såg det först. Detta kommer att bli en succé.

Vinner jag inte med det där trädet så vete sjutton vad som krävs.

4 thoughts on “Faboriter

  1. Många av mina faboriter också. Pärltavlan är ju fantastisk!

    Men jag älskar ju pappersmobilen, toa-tavlan o tårtan. De är så fantastiska!

    Ja vinner inte du, då är det något fel på tävlingen.

    Kram!

  2. Ping: Skaparglädje i bloggvärlden | Tygbloggen

Kommentera

