Ordning und Reda

Jag gillar ordning och reda. Något jag lidit brist på på semmen. Det blir ju så. Fyra veckor om året spårar jag ur. Å det grövsta. Men efter dessa fyra slarv-veckor är det rätt kul att bli ordentlig igen.

Jag har rensat skafferiet till exempel och tänker att mer strössel behöver jag nog inte.

Och dags också att börja med matsedel. Det är så mycket bättre, så mycket billigare, så mycket hälsosammare och så mycket mindre stressigt att planera veckans mat. Det är nog mitt bästa husmorstips.

 

 

 

Kommentera

