Dagarna som går

Ja, de här dagarna. De bara går de. Kommer och försvinner. Man vaknar och sen snyter man sig och sen är det dags att tänka på morgondagen och så börjar det om. Så känns det. Och det är lika för alla.

Jag försöker stanna kvar i semesterlunken. Det är inte enkelt när man ska sköta ett heltidsjobb och ändå låtsas att man har semester. Men jag tänker att jag ska ta vara på kvällarna bättre. Inte glo på TV så fasansfullt mycket och inte stressa med tiden. Jag försöker bland annat att lära mig att sova mindre. Vi ska se hur det går.

Jag har ju skaffat mig en bisyssla också. Eller den tenderar till att bli min huvudsyssla. Ve och fasa. Jag har nämligen blivit gravt beroende av Tiny Tower. Ett spel som är som klippt och skuret för mig. Och som gjorde mig beroende på mindre än en minut. Vi får se hur lång tid det tar innan det spårar ur. Eller har det redan gjort det?

Alla mina Bitizens har glasögon. Och om jag hade bott i huset hade jag sett ut såhär.

I övrigt har vi haft lite grejer för oss. Vi har varit iväg och lekt och skördat morötter. Eller ja, vi har tittat på andra som skördat. Men lekt har baskemig vi gjort också.

Idag hände något stort. Jag pratade på lunchen om alla böcker jag har i källaren. De där böckerna som jag tyckte om men sen växte ifrån och nu aldrig mer kommer att läsa. Jag pratade om att skänka dem till bättre behövande. Då säger en söt kollega ”Jag tar dem gärna, om du ändå ska göra dig av med dem. Min dotter slukar böcker”.

Underbart. Detta gjorde mig så glad att jag sprang hem (joråsatte) och samlade ihop ett gäng.

Hittade en söt hälsning i en av böckerna. Den rev jag ur och sparade.

Jag drömmer om ett hem med enbart de böckerna man fortfarande tittar/läser i, enbart porslin och grejer som man verkligen använder och luftigt och härligt. Det är en lång bit kvar, men det närmar sig. Om inte med stormsteg så i alla fall med myrsteg.

Och så har mina föräldrar varit med i en tävling. Så kan man nog säga. De vann inte. Men vad gör det?

3 thoughts on “Dagarna som går

  1. All min skriftliga beundran över det briderade bröllopsfotot som jag sett lite här och var på andra bloggar och idag på tygbloggen.se. Så romantiskt och unikt! 🙂

Kommentera

