Stormvarning

Jag sa ju innan semestern började att detta skulle bli min bästa semester. Jag är väldigt nöjd med semmen men under tiden den pågick var jag inte så säker på att den var den allra, allra bästa. Jag har haft många bra så årets version hade en del andra att brottas med.

Jag har varit nöjd med min semester i år men känt att det funnits några moln som skymt sikten. Och då menar jag inte de moln som SMHI pratar om utan andra moln. Mentala. Men det fattar ni ju. Ni är ju smarta. Allihop.

Men nu efteråt. Nu tror jag att detta är den semestern i mitt liv som gjort störst skillnad. För vi har fått tummen ur. Det händer saker här. Vi har öppnat en del dörrar och stängt en del andra. Ja, vissta dörrar har vi spikat igen med dubbla brädor, ställt en stor byrå fylld med gråsten framför, låst dörren med fyra lås och slängt nycklarna i djupet from hell.

Ungefär så. Vi tänker inte öppna de där dörrarna mer.

Men andra dörrar har vi öppnat på vid gavel bara för att se vad som händer. Och det händer saker. Det liksom stormar till lite och det gillar man. Som en frisk fläkt en kvalmig sommardag.

Ni vet ju, jag älskar att rensa och för att få plats med nytt måste man göra sig av med gammalt. Det gäller i garderoberna, skåpen, lådorna och i skallen. Samt själen. Det är samma sak. Same shit all over.

Jag har inga jättelik i mitt bagage. Jag har det bra och är nöjd. Men helt nöjd vägrar jag att bli. Det kan alltid bli bättre. Och för att få in det där bättre i mitt liv måste jag lasta av en del gammal last. Annars orkar man inte bära.

Men det är svårt. När man som jag både är fäst vid saker, platser, minnen och små grejer.

Jag trodde att jag skulle bli av med min Blocket-oskuld i veckan. Men så blev det inte. De som var på förfest här i lördags kommer och hämtar möblemanget på lördag.

Kan inte ni berätta hur ni känner inför era saker som ni har. Har ni mycket prylar? Kartonger i källaren? Pyssel från lekis? Gamla böcker?

Man kanske skulle starta en bloppis? Ja ta mig tusan. Jag börjar direkt.

Återkommer.

Cykel på köpet till salu.

2 thoughts on “Stormvarning

  1. Rensa är grejen!

    Årets semme har för mig inte varit en av de bästa. Inte ens på topp tiolistan. MEN jag känner mig nöjd med just det där, att få tummen ur. Att skänka bort de där kläderna jag ju aldrig kommer att anväda igen. Att skänka bort alla böcker som bara står o samlar damm o är ivägen som klarat alla tidigare rensningar.

    Mer ordning o reda o det känns fantastiskt.

    Jag har en bra bit kvar, men jag har ändå kommit längre än någonsin.

    Kram!

Kommentera

