Ett steg för långt?

I går kväll när jag skulle sova tänkte jag att jag kanske tog ett steg för långt med min Bloppis. Är det verkligen någon som vill ha mina grejer? Ja, du vet hur det kan bli, man kommer på en idé och blir lite hög av detta och drar igång något och sen när man lugnat ner sig så kan man bli lite velig.

Men okej, Bloppisen lever vidare och vi ska nog kunna gräva fram mer grejer än bara smink och sånt.

Men jag måste ändå berätta vad jag drömde i natt. Jag drömde att jag la ut KORV i min Bloppis. Korvar vi köpte på Ingelsta Kalkon och som vi nu tydligen hade i frysen. Det blev rykande åtgång på korven och jag packade lådvis med korvar som jag skulle skicka på posten till er. När jag sen skulle tejpa igen kartongerna kom jag på en sak. Hur skulle matvarorna hålla sig fräscha under transporten? Skulle jag stoppa i kylklampar i lådorna eller?

Jag var rätt nöjd när jag vaknade och insåg att det inte var på riktigt.

Men vid närmare eftertanke. Lite köttfässås och spagetti i en lagom stor matlåda? Någon? En halv påse pizzaost för en tia? Några frysta muffinsar?

Nähä. Inte det.

One thought on “Ett steg för långt?

  1. Det där med att köpa matlådor är ingen dum idé. Bara det där med transporten som är grejen. Annars hade jag nog nappat 🙂

Kommentera

