A dröm came true

Kom ihåg det här datumet. Kom ihåg onsdag 15 augusti 2012. För det var idag det hände.

Idag lyckades jag baka perfekta drömmar. Efter 750 misslyckade försök lyckades jag äntligen.

Detta är både stort och märkvärdigt på samma gång.

Jag har lyckats.

*Hör du det farmor där uppe på ditt moln. Mina drömmar blev äntligen nästan lika goda som dina. Fast bara nästan. Förstås.*

Bli inte förvånade om ni ser mig i soffan i Nyhetsmorgon i morgon bitti. De ringer vilken sekund som helst nu.

Jag ska tatuera in det här datumet i svanken.

Drömmar, 50 st

Ugnstemp: 150 grader (varmluft eller vanlig, samma grader)

100 gram margarin eller smör
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 dl olja
1 tsk hjorthornssalt
ca 4 dl vetemjöl

Rör smör, socker och vaniljsocker smidigt. Tillsätt olijan lite i sänder. Blanda hjorthornssaltet med lite av mjölet och rör ner det i degen. Arbeta in resten av mjölet.

Rulla degen i 2 längder. Skär dem i bitar och forma dem till bollar. Lägg dem på smord plåt eller bakplåtspapper.

Grädda mitt i ugnen ca 20 min.

Recept från ”Sju sorters kakor”. ICA Bokförlag.

2 thoughts on “A dröm came true

  1. Oj vad de ser fina ut! Min favoritkaka!

    Gjorde du ngt annorlunda den här gången, eller var det bara rätt dag helt enkelt?

    Kram o grattis!

Kommentera

