En tanke men en annan handling

Idag var tanken att jag skulle ha en mobil-, TV- och datorfri dag. Jag skulle inte spela WF och inte bygga våningar i Tiny Tower. Jag skulle bara skrutta omkring och ta det lugnt. Var ensam hemma och softa.

Men så är det ju så mycket jag vill göra. Som jag genast satte igång med när jag vaknade. Och sen orkade jag inte enda fram och då hamnde jag vid datorn. För att liksom koppla av. Om man nu kan kalla det det.

Men i alla fall. Jag har gjort det jag tänkte. Och lite till.

Jag har gjort en megastor vegetarisk lasagne. Den ska vi äta delar av ikväll. Det kommer att bli gott. Det känner jag i luften. Och jag tyckte att de sa det på radion.

Och så har jag bakat bullar. För första gången utan bullformar. Jag googlade på hur man knyter ihop dem och sen gjorde jag inte som det stod och som bilderna visade. Nä, jag freestylade. De blev inte så fina. Men väldigt goda. Det kan jag säga. Det har de inte sagt på radion, men så är det i alla fall.

Och nu kanske du tänker ”Har du ingen kanel i dina bullar människa?”. Och jo, det har jag. I kanelbullarna. I vaniljbullarna har jag vanilj. Det är smidigast så tycker jag.

Jag har även satt upp en ny lampa samt flyttat en gammal till nytt ställe. Och fått damm-chock när jag tog ner en lampa. Varför har vi damm? Vad ska det vara bra för?

Och efter allt detta tänkte jag sätta mig i soffan och fika och glo lite rakt fram. Och då fick jag en överraskning. För Moder Jord hade ordnat en liten fest för mig och spritt ut confetti i hela soffan, på hela golvet och på bordet och överallt. Så himla fint.

Men eftersom det inte passar sig att ha discofest en söndag så dammsög jag upp skiten och stängde alla fönster och blev sur.

Och sen hamnade jag här.

Och så måste jag bekänna en sak. Jag gjorde inte som det stod på mjölpåsen. Jag penslade mina bullar innan jag gräddade dem mitt i ugnen.

Moahahaha. Vad rolig jag är.

5 thoughts on “En tanke men en annan handling

  1. Sicka fina bull-knyten du freestylat fram! Det har jag alltid velat lära mig men det slutar ändå med att jag använder de där fula och trista bullformarna. Nu har du inspirerat mig. Igen. Så kanske nästa gång… 🙂

Kommentera

