Bla bla bla

Ni är söta ni som skriver så fina saker här till inlägget nedan.

Ja, nä… jag lägger nog inte ner. Men jag känner att jag behöver en riktning.

Eller varför ska man ha det förresten? Man är rätt riktad i sitt vanliga liv så i sin blogg kan man gott få lov att vara lite stökig tycker jag. Varför måste jag gå rakt fram i min  blogg när jag istället kan ta ett steg och vänster, fyra rakt bakåt och ett litet skutt rakt upp. Om jag vill.

Jag fick ett sms från någon jag gillar asmycket. Hon skrev att de gärna kommer hit och äter kräftor det där datumet jag föreslog.

Finare sms än så kan man nog nästan inte få.

Och ovanpå detta, som om detta inte vore nog, har jag tre nyinköpta garnnystan i en påse på köksbordet. Och ikväll är det både Dallas och Robinson.

Jag blir avundsjuk på mig själv.

Jag är elefant-sugen.

Måste kolla om jag fortfarande kan göra såna. (Läs; om jag vet var jag har gjort av mönstret.)

Och så fattar jag inte varför jag inte gör muffinsar längre. Det är ju askul. Och de blir ju så fina.

Jag måste erkänna att jag har återupptäckt teknikprylen TVn nu igen. Jag har inte ägnat den många minuter i sommar och hade nästan glömt vad man kan ha den till. Men nu när den visar sånt som jag gillar så är jag helt kär i den igen. Och då passar det bra med garn.

Asbra.

På tal om bra. Hittade en liten ruta jag gjorde för några år sen. Blev lite glad. Den är något slags bevis på att jag har tänkt på en bra sak en gång. Sånt gillar man.

I övrigt skrev söta LIndslay att det är kul när jag bakar och lagar mat. Ja, tack. Så fint. Då måste jag passa på att berätta vad jag ska laga på fredag. En favorit i repris. En god himla rätt som jag såg på Halv åtta hos mig. Och sen gjorde om. För oxsvansar vet jag inte var man köper. Men fransyskor har de i min affär så hon den ligger och väntar i kylen.

Nu ska jag sticka. En elefant.

2 thoughts on “Bla bla bla

  1. Det är just det jag gillar med dig. Att du skriver om ALLT.

    Är det inte lagrad hushållsost, så är det pyssel, glossybox eller vackra semmebilder.

    Varför välja bort något?

    Heja dig!

Kommentera

