Ny vändning

Jag kan tycka att min blogg blivit som en sån där låda i köket där man bara stoppar ner allting. Allting som man inte vet var man ska lägga.

Vi har ingen sån låda i köket. Jag har egentligen aldrig haft någon sån. Men jag har sett många såna i livet. I dessa kan det ligga ett telefonblock, en tumstock, gummisnoddar, en rabattkupong från ICA Borgen på julmust från julen 1987 och en tejprulle som man inte kan hitta änden på. Eventuellt också en tärning och ett Lypsyl som nästan är slut.

Så känns min blogg nu.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Att uppa från telefonen känns som konstgjord andning.

Konstgjord andning är bra. Det har räddat livet på många.

Men en blogg som man måste hålla liv i med konstgjord andning känns inte särskilt hett. Är det verkligen det jag vill.

En annan riktning kanske? Jag borde kanske gå åt ett annat håll och se vad som händer.

Med bloggen under armen.

Eller så stoppar jag ner den i den där lådan i köket.

Och tänker på den år 2034 när jag letar efter en rulle tejp.

4 thoughts on “Ny vändning

  1. Jag tycker inte du ska stoppa ner den i lådan. Men det är jag. För jag har en såndär minilåda o jag tycker bloggen är för bra för att hamna där. Men det är ju jag o kanske lätt för mig att säga.

    Ta den under armen eller lägg den i väskan. Men inte lådan.

  2. Min väninna kallar den där lådan (som de flesta har, tror jag) för lattjolajbanlådan. Full av överraskningar! 🙂

    Precis som din blogg, ju! Just nu ser den ut så här, vem vet hur den ser ut om en vecka, ett år, 10 år? Spännande att följa oavsett utveckling!

  3. håller med föregående talare… Skulle verkligen sakna din blogg om du stoppar undan den. (vi hade en sån kökslåda när jag var liten som mina föräldrar kallade för ”tombolan”, En sån som man snurrar runt på och tar en lott ur och hoppas på vinst…)

  4. Jag skulle också sakna din blogg om du lade ner den i lådan. Jag föreslår istället att du rensar, som man gör i såna lådor när man tillslut bara måste, och ser vad du vill och inte vill. Jag tycker att alla dina roliga kreationer är superskojiga och gillar när du bakar och lagar mat. Och när du får konstiga rumskollegor på kontoret är superroligt. Så jag röstar för en fortsättning jag.

Kommentera

