Glossybox #4 – Augusti månad

Jag vänjer mig aldrig. Det är lika kul varje gång lådan kommer. Och nu har jag startat en tradition. Att göra allt jag ”måste” innan och sen ta en kopp kaffe och sätta mig bekvämt och öppna lika högtidligt som om det vore julafton. Och det känns lite så också. Som jul.

Fast utan glögg.

Och eftersom julen är öppen för nya traditioner men även kräver de gamla, så ska jag förstås berätta om månadens låda.

Hårspray. Kolorit Ocean Spray. Maria Nila Stockholm. Ett fuktbevarnade texturspray som ska göra håret fylligt och ge en känsla av saltvattenbad.
Nja. Jag vet inte. Jag har så många andra grejer i mitt hår varje dag för att hålla frillan på plats så detta är nog inte för mig. Men det luktar gott och funkar säkert perfekt. Det får jag tro.

Foundation. Bare Minerals SPF 15 Foundation. Plus skitsöt liten borste.
Ett puder som är som en kräm som är som en foundation. Jag älskar detta. Det här är en miniversion som kommer att räcka länge (drygt som tusan) men jag kommer absolut att köpa sånt här sen. Kul att det följde med en rabattkupong på 20% också. Det är rätt dyra grejer. Tycker i alla fall jag.

Lipgloss. Jelly Pong Pong. Lip Frosting. Urgulligt litet lipgloss i söt tub. Luktar tuggummi, smakar tuggummi. Tyvärr i helt fel färg för mig (knallrosa) och lite konstig förpackning. Ingen grej att smeta ut det på läpparna med utan mer som en vanlig tub där man får ta en klick på fingret. Ungdomligaste laget för mig. Men sött. Och roligt ändå. Och visst blir man lite nyfiken på andra saker de har?

Hudkräm. Weleda Body Lotion. Wow. Den här älskar jag. Jag fick den orange som är Sea Buckthorn Replenishing Body Lotion och doftar havtornsbär, malvaextrakt och sheasmör. Är det en dessert eller en hudkräm undrar jag.
Den här föll jag pladask för. Måste skaffa mig en full size-förpackning omedelbums.

Läppstift. Glossybox. Lipstick
Ett eget läppstift som Glossybox fixat ihop i samarbete med Illamasqua.
En aaaningens fel färg för mig. För rosa. Det är trist. För detta läppstiftet älskar jag. Så himla perfekt konsistens (lite fett men ändå hållbart) och sitter helt perfekt. Det lilla jag testade på kvällen (efter tandborstningen) glömde jag att ta bort och jag kunde se lite av det när jag vaknade. Värsta Dallas-sömnen med smink liksom! 🙂
Någon som vet om man kan köpa dessa läppstift i någon affär i Sverige?

Japp. Det var månadens låda. Bäst var läppstiftet. Trots att det var fel färg.

2 thoughts on “Glossybox #4 – Augusti månad

  1. Roligt som alltid att få se lådan! Du är
    Så bra som dessutom gör det till en sån
    Grej o tar din kaffe o allt.

    Weledas är min absoluta favorit. Har duschcreme, bodylotion o handkräm!
    Verkligen som godis o jag blir så göad
    Av de orangea förpackningarna o doften
    Som sagt, som godis! Du ska absolut köpa
    Fler produkter, du kommer inte bli besviken.
    Kram!

Kommentera

