Nu så

Har du varit med om det någon gång? Att man vaknar en morgon och har fått nog. Eller ja, inte nog kanske. Men en blixt från klar himmel. Rakt i skallen när man sover som bäst?

Drömde i natt att jag åkte buss i New York. Kanske var det då det hände?

Jag börjar mitt nya liv, som tydligen börjar idag, med att köpa nya jeans och betala in pengar till Friskis & Svettis.

Vad började du dagen med när du fick något i huvudet?

One thought on “Nu så

  1. Grattis! Såna blixtrar är så skönt när man får. Det får jag titt som tätt nuförtin och senast resulterade det i att jag började springa på nytt igen. Och sydde en necessär.

    Du, som improviserar bakning lite titt som tätt, kanske kan svara på varför i allsindar mitt bröd flyter ut när det jäser. Här i det tyska landet finns inte jäst på 50 gramsförpackning som en är van vid utan i 42 gram bara. Kan det vara så att om jag låter degen och sedan bullarna jäsa i den tiden det står i receptet så blir de liksom för länge jästa för jästmängden? Jag blir galen!

Kommentera

