Respekt

Just nu pågår finalen i Robinson på TV.

Jag har sett alla avsnitt. De jag hejar på har åkt ut. De jag har hejat på har nog inte varit av den rätta kalibern. De har nog varit lite för mjuka. I Robinson i år kunde man inte vara mjuk. Då åkte man ut med huvudet före.

Vem som vinner vet jag inte. Jag hoppas hoppas hoppas på Anna, men det känns som att den chansen inte är så stor. Paktlös och ej medlem i tuffa klubben.

Fast nog är hon tuff. På ett annat sätt. På ett bra sätt.

Jag beundrar verkligen alla som varit med och hur vältränade de är ska vi inte tala om. Det är otroligt.

Och ännu mer beundrar jag dem nu. När jag just kommit hem från ett Friskis & Svettis-pass. Jag vet vem som hade åkt ut om det hade varit utröstning idag kan man säga. Inte hade jag vunnit någon statyett i alla fall.

Men jag var där. Och jag gjorde det man skulle och det gick bra.

Men nu är jag trött i armarna. I morgon bitti kanske jag inte kan få upp armarna tillräckligt högt för att kunna föna barret. Då får jag ha mössa på mig. Som jag får be någon annan sätta på mig.

Men jag var där. Och jag hade snyggast skor.

Om ni frågar mig.

4 thoughts on “Respekt

Kommentera

