Listor och diagram

Jag har alltid gillat kontroll och ordning och reda. Jag har en enorm kärlek för listor och lappar, kalendrar och anteckningar. Inte sjukligt på något sätt, men en stor fascination.

En gång i tiden fanns det all anledning för mig att föra ordentlig kassabok. Då för att få pengarna att räcka hela månaden. Nu för jag en slarvigare variant av kassabok, inte för att pengarna inte räcker, men för att se vart de tar vägen. För vägen tar de. Alltid någonstans.

Det är kul med listor och tabeller. Och att ha koll.

Vad håller du koll på?

20120916-102143.jpg

3 thoughts on “Listor och diagram

  1. Jag borde föra kassabok… Men det är mest listor på sånt som ska göras, saker som ska handlas o fixas.

    Kalender använder jag nästan inte längre. Jag som också var besatt innan. Du vet som med nytt år o ny kalender, nya pennor, sitta o skriva födelsedagar o annat o nästan ha högtid 😉 Vet inte vad som hände på vägen riktigt.
    Behöver ta upp det där med kalender igen för nu glömmer jag födelsedagar o vill mest skämmas.

    Kram!

  2. Här är en till som älskar listor…!
    Jag kör också med en kassabok, bara för att ha koll, det gör mig lugn på nåt sätt. Sen har jag en kreativ anteckningsbok, ambitiöst indelad med små färgglada flikar för garderoben, hemmet, pysselprojekt, resor/utflykter och diverse tankar som poppar upp i huvudet när man minst anar. =)
    Trevlig helg!

  3. ALLT! (Eller försöker i alla fall). Idag har jag handlat enligt reklambladens reor och sparat EXAKT 161:- på att handla varor såsom smör, tvättmedel, yoghurt och ost på drive. Sånt gillas. Jag har sparat exakt 41% på inköp jag ändå skulle ha gjort och vi i familjen har i genomsnitt 94:- i matutgift per dag hittills den här månaden. Jag är helnördig när det gäller listor och kalendrar, nog mycket värre än du skulle jag tro. 😀

Kommentera

