Överjobbigt.

Varje dag när jag kommer hem från jobbet och inte ska iväg senare gör jag samma sak. Tar av mig smycken, byter om och hänger upp kläderna. Ska jag ha kläderna igen försöker jag hänga upp dem på en galge. Annars åker de i tvätten.

Ganska normalt beteende. Tror jag.

Det onormala består i hur jäkla tråkigt jag tycker det är att ta hand om kläderna. Jag blir deprimerad av tristess varje gång. Det tar två minuter. Om jag gör det långsamt. Men det är så trist att jag nästan inte klarar av det.

Ibland klarar jag det inte heller. Då hamnar allt i en hög på golvet.

20120917-182004.jpg

One thought on “Överjobbigt.

Kommentera

