När tanken överträffar verkligheten

Igår var det ju tjejfest på stan. Några butiker som gått ihop sig och ordnade fest. Det bjöds på mat och vin och vi fick provsmaka, prova, känna, dofta, tänka och handla. Det var skor och väskor och ostar och schampo om vart annat.

Rajtantajtan.

När man handlade fick man lotter. Jag fick två. På en av dessa vann jag.

Lyllos mig.

Vinsterna stod på ett stort bord. De flesta hemliga. Glittriga påsar med färgglada prassliga papper. Innan jag visste att jag skulle vinna siktade jag in mig på en. Ifall. När jag vann gick jag bara fram och tog den.

Hela vägen på cykeln hem var jag glad och nyfiken. Och mallig.

Jag visste att påsen innehöll något från frissan.

Jag undrade vad.

Så nyfiken och rätt uppspelt.

När jag kom hem och tittade i påsen fann jag saker som jag 1 aldrig hört talas om och 2 läste om och tappade intresset. Plus att en sak var en killgrej.

Killgrej på tjejfest.

Och jag menar en grej som en tjej faktiskt inte kan använda. Typ kalsonger. Avsedda för män.

Typ så.

Fast nu var det inte just kalsonger. Men typisk killgrej.

Vad jag vill få fram är att fantasin och tanken överträffar verkligheten dubbelt upp ibland.

Därför får ni bara se påsen.

Undrar vad ni tänker att den innehåller.

20120921-174539.jpg

2 thoughts on “När tanken överträffar verkligheten

  1. Vad besviken man blir när det blir så :-/

    Men jag har nog dålig fantasi idag, för jag kan inte komma med förslag på vad den kan innehålla. Jag vill bara få svaret serverat.

Kommentera

