Tisdagsblues

Min man är iväg och spelar hockey (kom du som jag att tänka på Gulletussan nu? :-)) och jag sitter i mysbrallor och lyssnar på Andreas Weise som jag tycker har gjort en fantastisk skiva.

Heja.

Det är roligt att så många är med och svarar på Dagens fråga. Så himla intressant. Det är så lyxigt att jag kan fråga och att ni liksom svarar och berättar. Så himla bussigt av er. En vacker dag kanske ni får fråga mig saker. Ha ha. I alla fall så ska jag börja svara på mina frågor själv nu också. Någon måtta får det ju vara. Ska ni så måste ju jag också. Annars får jag ju skämmas. 🙂

Det händer massor och ändå inget här. Nästa vecka väntar en utlandsresa med jobbet i några dagar. Den här helgen vankas det kräftor och annat. Och som grädde på moset har jag blivit dunderförkyld. Det firade jag idag med att be om semester en helt vanlig måndag i oktober. Det bästa man kan ge sig själv tycker jag. En dag ledigt. Jag fick ”varsågod” tillbaka från chefen och det var ju extra bra.

Och i morgon är det redan onsdag. Onsdag är som fredag tycker vi på mitt jobb. Har man kommit fram till onsdag är veckan slut. Torsdagar försvinner ju bara ändå och själva fredagen är ju liksom fredag.

Vi räknar så bra på mitt jobb.

En besvikelse i veckan är ett recept som jag testade. Hittade receptet här, hos Kelda. Jag fick kanske mitt straff eftersom jag bytte ut alla varumärkena i receptet mot andra. (Förutom citronen som blev just en citron och inget annat märke) Det gjorde kanske såsen lite… sträv. Vad vet jag. Inte blev det sådär gott som jag hade tänkt i alla fall.

Men ner gick det. Och det var ju bra.

Ta mig tusan om jag inte sitter här och testar en ny produkt medan jag skriver. Loka Jordgubb Lakrits. En förkyld näsa och en ond hals känner inte så mycket smak, men det känns gott. Så då är det väl det också. Förväntar man sig däremot att det ska smaka solmogna jordgubbar med krossad turkisk peppar (läs: som jag gjorde) så blir man besviken.

Men smaken får ändå 3 näsdukar av 5 av mig.

Nu ska jag snyta mig och gå och lägga mig. Sova är en underskattad syssla.

3 thoughts on “Tisdagsblues

  1. Det låter ju fruktansvärt äckligt med blandningen jordgubb och lakrits på någonting en dricker.

    Jag räknar så också med onsdagen. Bästa dagen i veckan.

    Krya på dig!

Kommentera

