Dagens fråga

Har du något snabbt mattips? En snabb, nyttig och bra vardagsrätt?

Mitt svar:
Min snabbaste rätt är blodpudding. Gott, nyttigt och billigt. Men om jag ska laga något som är lite, lite, lite mer avancerat blir det citronpasta.

Koka pasta. Medan det kokar pressar du en citron i en liten skål. Häll i en liten skvätt olivolja och pressa ner så mycket vitlök som du tycker att du vill ha.
När pastan är färdig lägger du upp den på en tallrik, ringlar över citron”såsen” och river sen över rikligt med parmesan och kryddar med någon form av chili. Typ flakes.
Löjligt gott.

4 thoughts on “Dagens fråga

  1. Pyttipanna, kanske? Vi har inte sånt här, antingen får man pyssla ihopa det själv (orka!) eller så kan man köpa s.k. hash som är nåstan som pytt på burk. Killarna älskar det!

  2. Men det måste jag testa någon dag. Låter ju supergott!

    Själv har jag min broccolisoppa som jag ibland (läs alltför ofta) äter. Koka broccoli med buljong, mixa med smör, grädde, salt och peppar. Ibland hackar jag över en mozarellaost. Den ambitiöse och ickevegetarianen kan knapersteka bacon och ha till.Supergott!

  3. Å jag tar fram en bit färsk lax ur frysen på morgonen o kokar ngr potatisar o morötter som jag mosar. Hur gott som helst, är min man hemma så gör han en god kall sås, ännu bättre!

Kommentera

