Varning för tåg

Gick hem tidigare idag. Det var planerat så. Fantastiskt skönt. Gör så ibland du också. Lite då och då. Gå hem en timme tidigare. Eller två. Man märker skillnad. Det är som att få extra tid. Bara sådär.

Sitter här och nyser och väntar på startskottet. Att ta tag i allt inför kvällens kräftkalas.

När allt detta är klart (min man kommer hem vilken minut som helst och gör hälften av bestyren också) väntar inte bara ett besök av bästa vänner utan även ett paket.

20120928-135235.jpg

Detta med Glossybox är en höjdare. Kan inte säga det nog ofta. Som julafton varje gång.

Idag på väg hem från jobbet fick bommarna ner. Först blev jag irriterad. Jag hade ju ”bråttom”. Men sen såg jag det fina i kråksången. En gratis paus.

20120928-135445.jpg

Man borde dra ner dem på eget bevåg ibland. Varesig det kommer ett tåg eller ej.

Fredagsfrid.

PS! Ja MM! Visst får ni se innehållet. Det får ni alltid. 🙂 DS!

3 thoughts on “Varning för tåg

  1. 😀

    Och du, så bra sagt om en gratis paus. Dra ner bommarna! Det ska jag göra oftare! Tack!

    Ha bästa fredagen o helgen!
    Kram!

  2. Härligt med dessa gratis pauser!
    Jag blev fast på en refug häromdagen när jag inte var tillräckligt snabb över övergångsstället och fick då en gratis paus! Att vända ansiktet mot höstsolen och bara stå still och njuta är helt Ok 😀

Kommentera

