Glossybox #5 – September månad

Och så var det dags att frossa i månadens låda. En låda som den här gången var naturfärgad och hade svart rosett.

Innehållet i lådan skulle enligt Glossybox själva verka upplyftande. Och ja, jovisst. Så funkar det säkert.

Det är mycket krämer i den här lådan. Känns lite tråkigt om du frågar mig, med samma samma. Men bra grejer. Och jag behöver smörja mig.

Body Scrub från Anatomicals. För enligt tuben ska man inte bara Clean it utan även Scrub it. Okej. Jag gillar sånt här. Jag kommer att använda. Luktar gott. 79:- kostar en tub med 200 ml säger Glossybox. Min tub innehåller 75 ml.

Tvål från Odd Molly. En ganska starkt doftande hård tvål. Ska innehålla bomull och silke och även fettsyror och vitaminer som visst gör underverk. Kommer att använda. Apselut. Det står att den kostar 150 stålar. Det skulle jag aldrig betala. Men asken och förpackningen är ljuvlig.

En dagkräm från Balance Me. Ska visst enbart innehålla naturliga produkter. *Gilla*. Doftar starkt men känns fräsch. Det står att en tub på 50 ml går loss på 289:-. Det skulle jag inte betala. Men jag är glad för min lilla 20 ml-tub. Den hamnar i resnecessären.

Handkräm från Cowshed. Väldigt skön handklräm som tyvärr doftar lite för fel och för starkt för mig. Det står att den innehåller grapefruktolja och koriander. Jag hatar koriander. Men jag har mjuka händer. 🙂 250 spänn för 300 ml. Jag fick en tub med 50 ml. Kommer att använda den. Den är bra. Synd bara på lukten.

Ett litet balm från Figs & Rouge. Kan användas på läppar, händer och hud. Fantastiskt söt liten burk. Bara den är värd en hel massa wow. Även här är jag dock lite besviken på doften. Att något som doftar blomma ska strykas på läpparna är inte min grej. Men om armbågen behöver fukt kommer den att få lite balm. 65 boppers för den här lilla asken.

Jag är som vanligt nöjd med lådan även om jag är lite besviken på dofterna. Jag föredrar lätta fruktiga dofter framför tunga blommiga. Men jag är nöjd. Och jag behöver fukt. Så den här lådan kommer att gå åt.

Tvålen får hamna på gästtoaletten. Men jag har inte ens ens tvålkopp.

Kommentera

