Besökshelg

Det har varit en helg i besökens tecken.

I fredags hade vi kräftkalas här hemma. Kul förstås. Ernsts marinerade kräftor, goda ostar, paj, bröd. Och så dajmchokladmousse på det. Det kan ju knappast bli bättre.

I lördags vilade vi oss. Så vida pass. Det var det vi gjorde. Kollade på film och vilade oss. Det tyckte vi var så jobbigt att vi var tvungna att gå och lägga oss tidigt på kvällen. Så kan det bli när man tar ut sig så kraftigt som vi gjorde under lördagen.

På söndagen, alltså igår, var vi uppe med tuppen igen. Det blir gärna så när man går och lägger sig 22.00 på en lördag. Då vaknar man söndag morgon och är pigg och utvilad klockan 7. Och det passade ju ypperligt eftersom vi fick stor- och även fin-främmande från Kungliga Huvudstaden vid 11. Släkt och familj. De bjöds på mackor när de kom.

Ett bra sätt att bli av med olika pålägg. Ha! Lite ost och korv från fredagspartyt som på söndag förmiddag blev mackor.

Ibland är jag så husmodrig att jag nästan får spatt.

Jag vill också meddela att jag har tuggat i mig en del Polly Charter i helgen. Jag vill gärna ge er rådet att köpa en påse. För de var goda. Särskilt de röda.

Jag ger påsen 3,5 paraplydrink av 5 möjliga.

För inte tusan slår dessa Polly Rocks. Men det är det å andra sidan inte mycket som gör.

3 thoughts on “Besökshelg

  1. Gud vilka härliga mackor ! Kan jag komma kl 11 nästa helg. Bra. Fint. Mysigt.

    Har inte tordats testa Polly charter. Är lite bränd av den vidriga julPolly de uppfann.

Kommentera

