Straffbart

En dag sa jag högt och tydligt på lunchen på jobbet att det borde vara straffbart att äga äppelträd utan att göra mos på frukten.

För jag älskar äppelmos.

En kollega sa till mig med skarp ton att så kan man inte säga.

Jag tog tillbaka det.

Men jag ljög. Jag tar inte alls tillbaka det.

Och dagen efter kom en kollega med en påse knallröda vinteräpplen till mig.

Av dessa blev det såhär fint mos.

Om jag hade haft röda äpplen som växte på träd hade jag gjort en miljard såna här burkar.

Jag överdriver inte.

2 thoughts on “Straffbart

  1. Jag äter inte så mycket äppelmos, jag äter väldigt sällan något som man ha äppelmos till, så jag har inte gjort något mos alls. Måste jag skämmas då? 🙂
    Jag gör dock god äppelkaka i mängder 🙂

Kommentera

