Slow

Jag har kostat på mig en ledig dag idag. Bara sådär. En dag off. Eftersom jag var borta förra helgen och även varit bortrest denna, tänkte jag för ett tag sen att en ledig måndag efter detta vore något i hästväg trevligt att få.

Jag hade rätt.

En ledig måndag var det mest perfekta. Jag känner det.

Jag gör mest ingenting. Har bakat lite bröd

… och gjort kikärtsgryta till lunch.

Men i övrigt har jag mest lyssnat på regnet. Och tänkt lite. På det ena och det andra. Planen är att jag ska gå på Friskis&Svettis klockan 19, men just nu förstår jag inte hur jag ska orka förmå mig att ens klä på mig och gå utanför dörren. Men det kanske löser sig. Eller så gör det inte det. Och då är jag hemma istället. Det är inte värre än så. Ingen snara runt halsen och tvång här inte.

I övrigt springer livet vidare. Man får lov att vara vältränad om man ska hinna med. Den här veckan som börjat idag är en bra vecka. Många lugna stunder och även en del ensamhet i helgen. Men även bortbjuden på middag. Och klippning av hår. Det känns som en egoistisk vecka och det är inte mig emot. Ibland känns det som att man har så mycket fokus bort från sig själv och på andra att man knappt hinner titta sig i spegeln. Så kan man ha det ibland då och då men det blir dumt om det pågår långa perioder. Det är välbehövligt med en paus då och då. Där det som är oviktigt kan vara det viktigaste. Idag ska jag sortera i bokhyllan till exempel. Städa upp och ta bort och ställa ordning. Ingen världssensation men bra för mig. För lugnet och fridens. Och för att jag länge velat göra det. Men inte hunnit eller orkat.

Det ligger elefanter i bokhyllan. De ska nog inte vara där riktigt.

Och på tal om inting. Jag vet att Tomtens nissar är här ibland och kikar. Då säger jag bara såhär. Att på IKEA, där har de väldigt fina ljus.

(L)just de gröna och orange skulle passa mig som handen i handsken.

4 thoughts on “Slow

  1. Hej! Sparat din blogg bland mina favoriter och hittade hit igen och man blir ju bara så inspirerad av att kika in här! Jag skulle så gärna vilja veta hur man gör sådär söta elefanter? Jag älskar elefanter. Älskar.

  2. Så klokt med en ledig dag bara sådär. Jag tror det är bland det bästa man kan göra o ge sig själv. En ledig dag utan att ha något inbokat o bestämt. Underbart!

    Ljusen ja, så himla snygga. Jag fick riktga julkänslor när jag fick mail från IKEA om att julen kommit. Måste till närmsta varuhus inom kort tror jag 🙂

    Kram!

Kommentera

