Dagens fråga.

Har du gröna fingrar?

Allvarligt talat. Nej!! Inga fler kommentarer.

10 thoughts on “Dagens fråga.

  1. Allvarligt talat – jag hade. Kan sånt växa bort ? Jag jobbade extra i blomsteraffär när jag gick i högstadiet. På lov och så.
    Så fick jag alla ”ledsna” blommor som inte gick att sälja. Halva lägenheten var grön liksom.

  2. Jag HADE gröna fingrar innan jag fick barn. Efter jag fick barn gick visst all min omsorg åt till barnen och blommorna står trötta och vissna och bortglömda.

  3. Ja det har jag. Även om de är lite mindre gröna nu när jag har mindre tid.

    Jag har en halv dröm om att jobba som florist tror jag. Jag ska bara vinna på Lotto först eller nåt.

  4. Jag lyckas bara bra med fetbladiga växter och de av typen palmer. Har haft en smalbladig palm sedan flyttade hemifrån 1986 och den har jag varit tvungen att kapa på höjden flera gånger och då fick jag sticklingar som och så växte sej långa. Dessa växter ät väldigt tåliga för de som ofta glömmer att vattna, de klarar lätt 2v utan vattning! 🙂

  5. Nope, verkligen inte!
    Vattnar ihjäl kaktusar och låter andra växter dö av vattenbrist. Har aldrig förstått det där men lagom i växtriket.

  6. Viljan skulle helt klart vilja skriva ja, men samvetet säger nej. Jag älskar blommor har väl en hel del krukväxter som bokstavligen har några år på nacken. Men de ser vare sig friska eller fina ut. Fast lever det gör de 🙂

  7. Hej!
    Mina fingrar är inte gröna, de är nån sorts hudfärg (vilken färg det nu är ;-)) Men jag gillar allt som har med grönska att göra! Har kanske lite kunskap och känsla för det också 🙂
    Ha en underbar helg!

  8. Ja det tror jag faktiskt. Men man måste ge det tid om man ska få gröna fingrar, det räcker inte att trolla bara. När jag hyrde sommarhus och bodde där från sen vår till tidig höst så växte det som sjutton i grönsakslandet. Det var odlingszon II, tacksamt alltså. Nu när jag bor i hus på landet och odlingszon 3-4 så blir det tuffare. Man måste veta lite vad man gör och hur. Eftersom vi bara bott där i ett år så har inget dragits igång på riktigt. Men får man bara planera och ge det tid så blir det nog bra.

Kommentera

