Ärtan pärtan…

När vi var i New York i maj och var inne i Disney-affären såg jag att man kunde köpa stora ärtskidor med ärtor i. Som ett gosedjur. Jag förstod aldrig om detta anspelade på en film eller nått, men jag tyckte att det var otroligt gulligt.

(Känner du till? Är de med i en film?)

Jag har i alla fall tänkt på de där söta ärtorna sen dess och blev hur glad som helst när jag såg ett sött mönster hos etsy. Holly Doll har mönster man kan köpa för en väldigt billig penning.

Jag köpte mönstret i fredags. Hade det i min mail i lördags morse och satte sen igång med en gång.

Här är resultatet.

Jag är nöjd som bara den. Men jag såg när jag var färdig att man skulle använda en grövre virknål till skalet. Hade jag gjort det hade det inte blivit så litet. Men de får ju plats. Nästa gång virkar jag kanske en extra rad i mönstret bara. Eller inte. Ärtorna har det trångt men mysigt i sitt fodral.

4 thoughts on “Ärtan pärtan…

Kommentera

