Natt

För tredje kvällen i rad struntar jag i att bry mig om att jag bestämt att jag ska gå och lägga mig tidigt. Obstinat och sur är jag uppe ändå.

Men ikväll har jag ägnat mig åt att göra glass. Jag fick nämligen en beställning. Jag visste inte vilka smaker jag skulle göra men det blev hallon,. vanilj och citron. Jag hoppas att det ska falla damen på läppen. Ja, hon som ska få den är visst inte ens en dag gammal ännu så vilken smak hon har på sin läpp är nog inte riktigt fastställt.

Den knallorange kökslampan färgar bilderna men vad gör det? Lite extra färg kan man behöva ibland.

Glassen ska flytta norröver i morgon. TIll Sundsvall. Om det är där den ska få stanna sen vet jag inte riktigt. Men den ska mellanlanda där. Med sig på färden har glassen Margareta Oberg. Så jag tänker att det blir en trygg resa.

Det har framkommit att mina besökare är lite missnöjda över att jag inte alltid skriver varifrån jag får mina mönster eller att jag inte delar med mig av dem alltid.

Ja, så kan det ju vara.

Jag ska bli bättre på att länka. Även om jag massproducerar ibland så lovar jag att vid varje tillfälle jag visar en sak ska skriva varifrån mönstret kommer.

I det här fallet, när det gäller Margareta Oberg, så är det ett gammalt mönster som en gång fanns på nätet och som var gratis som har inspirerat mig. Jag har inte mönstret kvar och länken är borta (sidan är borttagen) och det mönster jag har kvar är en handskriven lapp som jag, snålt och elakt, inte delar med mig av. Eftersom jag gjort förändringar och sånt så anser jag lite att mönstret är mitt.

Glassen har jag hittat inspiration av här, i detta mönster. Men jag har fått göra om det för att få plats med pinglor i. Pinglorna är egentligen kattleksaker.

Kanske skriver jag ner glassmönstret en vacker dag och lägger upp det här. Men det är en del jobb med det så det blir inte nu.

Hoppas att det är svar nog för den här gången.

Nä, nu ni! Nu är det läggdags. Annars somnar jag stående.

4 thoughts on “Natt

  1. 😍 Vilken fin glass!

    Hoppas inte att M Oberg äter upp den på vägen bara. Men hon ser inte ut att vara en glassmänniska riktigt. Eller jag tror att hon mer gillar choklad, polka och något mer och då vaktar hon den nog mest bara 🙂

  2. Fin glass… 🙂

    Det som för övrigt är intressant i det här inlägget är just det här med det som jag kallar för ”den svenska mönsterhysterin”, pekpinnarna med lagens långa näsa, som jag tror bottnar någonstans i den klassiska svenska avundsjukan. Varför ska du alltid behöva vara ”fröken duktig” och alltid hänvisa till mönster? I grund och botten så är det din talang som visas upp på din sida, eller hur? För även om det nu finns ett mönster så är det långt ifrån säkert att personen ifråga får fram samma snygga resultat?

    Nä, jag tycker inte alls du har någon plikt att hela tiden redovisa vart, när och hur du virkar. Och ja, gör du det någon gång, så får väl de se det som grädden på moset. 🙂

    Jättefina virkade saker gör du. Jag önskar jag kunde virka så bra som du.

Kommentera

