Helst inne

Visst är man helst inne nu? Hela tiden? I alla fall när det mörkt. Jag sitter här och kollar lite och tänker att sängen vore skön att krypa ner i. Men det blir inte tal om det. Jag ska gå Friskis o Svettis klockan 19. Det ska bli kul. Det är kul. Men det finns en nackdel. Det är att jag måste gå ut till bilen. För det är skitväder ute och väldigt blött och kallt. Och jag har gått och blivit frusen på äldre dar.

Joråsatte.

I helgen har vi varit en sväng i huvudstaden. Eller i alla fall utanför. En snabbvisit. Upp som ett skott på lördag förmiddag och ner som ett skott på söndag förmiddag.

Vi har ätit vår första växthuslunch. Aldrig tidigare förut har jag ätit lunch i ett växthus. Men det kan jag säga att jag lätt skulle kunna göra till en vana.

Fast jag har inget växthus. Men jag känner de som har.

De som har växthuset har ett bord med cementskiva där inne. Jag har alltid varit störtkär i cement men jag har aldrig gjort något cementigt. Men det ska bli ändring på det nu. Jag tänkte att kanske julledigheten (E-L-V-A dagar!!!) kunde bjuda på något sånt. Om jag nu kan hejda mig till dess nu när jag väl bestämt mig.

Har du gjort något av cement? Visar du upp det på nätet? Ge mig gärna länken i så fall för jag vill gärna se vad man kan göra och hur.

Och så kan jag meddela att jag har smakat på glöggen. Jag som var lite skeptisk fick en positiv chock och har fått en ny favoritglögg nu. Jag fick den serverad varm i ett vanligt glas med en skiva apelsin i. Löjligt gott. Prova vettja.

Nu måste jag byta om. Tror jag tar på mig skoterställ när jag ska gå till bilen.

As if jag hade ett.

One thought on “Helst inne

  1. Nu är du ju snart hemma igen. Heja dig som ger dig ut! Jag har varit ute två gånger idag, nu kurar jag bara inne. Tänker dessutom gå o lägga mig så snart jag kan!

    Lunch i växthus lät mysigt o på bilderna ser det ju ut som en dröm!

    Kram!

Kommentera

